Friday, January 02, 2009

Now with Ducks' feet

Anne-Sophie and her boyfriend invited Emil to a restaurant the other day. The date was set for today and Emil had been looking so much forward to it ever since..... Off we went the 5 of us, and while the "kids" enjoyed themselves eating and having a cozy time at the restaurant, Christian and I spent some time strolling about in Viborg, so we could take the young people back home when they were done.

Sale has begun in the shops and far too many people went to town today! But we were not in a hurry and coped rather well with the big crowd and the steady pace....

For Christmas I got a wonderful French sewing book - which is on it's way - and a gift voucher for my favourite shoe shop from Christian and our children.

The boots above are the ones I bought, so now I'm wearing Ducks' feet (Andefødder)...that's what they are called here in Denmark due to their similarity to ducks' feet.

I used to have "Andefødder" (boots) when I was a child, because my mother adored them. For many years I simply hated them!! But all of a sudden I "forgot" about former days of dislike and I just had to have a pair again.......you can't imagine how nice they are to wear! I feel like a lucky duck...

6 comments:

  1. Fede sko!!!
    Jeg har ikke brugt dem som barn, så jeg elsker dem bare ;o)
    Rigtig godt nytår!

    ReplyDelete
  2. Åh skønt Annette, jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste i disse tider der godt kan lide Andefødder ;0)
    Og man går bare perfekt i dem - jeg er sikker på, at de ikke vil blive grimmere i læderet af at blive brugt.

    Tak i lige måde - jeg håber at det nye år vil bringe dig masser af godt :0))

    ReplyDelete
  3. Ulla - jeg var også heldig sidste år at få foræret et par andefødder - desværre er mine fødder en størrelse lige midt mellen to andefods-størrelser, så det er først i år jeg rigtig har fået dem gået til - til gengæld er jeg så vild med dem og kan næsten ikke forestille mig at skulle have andre støvler på nogensinde.

    Jeg overvejer at finde mig et par sommersko derfra også.

    ReplyDelete
  4. Det er så lækre. Ville også gerne eje et par ;-)

    ReplyDelete
  5. Det var lidt sødt at du skrev at du er en størrelse midt imellem 2 andefods størrelser, Julia ;0)

    Jeg er også sikker på, at mine Andefødder vil gå hen og blive et yndlingspar. :0)

    Jeg så godt på deres hjemmeside, at de også laver sandaler. De så ellers også fede ud - så jeg forstår sørme godt, at du overvejer.... ;0)

    ................

    De er dejlige, Gitte. Jeg troede aldrig at jeg ville iføre mig sådan et par igen, men jeg blev klogere ;0)

    ReplyDelete
  6. Jeg kan kun supplere alle de fine ord om andefødderne, jeg købte selv et par for et års tid siden og de er fantastiske at have på og det er et produkt af meget høj kvalitet.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.