Friday, November 20, 2009

Glimpses of a Friday

Sitting at our kitchen table, I can see loads of things. Lovely Hyacinths in glasses next to a little candle.

Lots of my paint and crayons haven recently been taken out from their hideaway. I used to paint and draw so much, but the last 3 years those things haven't been a major part of my life.

When I look into our livingroom I see the little red suitcase in which I have my knittingneedles - and for the time being - it contains a new striped hat for Red Barnet.

Sadly the blue hat went to the bin the other day. I sewed it together in the wrong way (which I always do with Djævlehuer) and while unravelling I accidently cut over a stitch!!

But never mind...I will make another.

I hope you all enjoy the weekend with your loved ones - I certainly will.

10 comments:

  1. Your friday is a friday full of colours, scents and warmth, as it seems. I keep my fingers crossed that your weekend continues as it has started, it looks very cozy and creative ;-)

    If I would press the camera button now, I would have some white hyacinthes, tea with ginger and cinnamon, lots of cherry stones and red fabric with tiny white polka dots on the picture. So that would be my friday glimpse - a nice start for the weekend...

    Very warm greetings across the Öresund,

    Juliane

    ReplyDelete
  2. Dear Ulla,

    from Christmas to spring... what a good idea of you and Juliane to have Hyacinthes on the table... BUT here Christmas is approaching (I'm thinking about starting to bake cookies this weekend...) because Sunday in a week is the first of Advent - but the weather here is crazy and the crocus is coming out everywhere already!

    I like the look of your glimpse!

    My picture would have shown green stripes gloves, a bucket full of water and the vacuumcleaner... and the twins taking care of the little ones - that would have been a lovely picture though!

    Have a nice weekend, hope you are doing well,
    big hug

    Nina

    ReplyDelete
  3. Hej Ulla.
    Hvem har ikke prøvet at sy en djævlehue forert sammen.
    Prøv at sy den sammen midt bag først, så er det lige som om det kommer af sig selv.
    God weekend til dig
    Hilsen
    Susan

    ReplyDelete
  4. Skønt med alle de farver får helt lyst til at male, har bare ikke evner i den retning ;-) Men såddan til hjemmebrug med ungerne elsker jeg det!
    Hyancintglass er en af mine yndlings glasting har dem i rigtig mange farver og elsker når solens stråler dansende kaster sig igennem dem alle ;-)

    God weekend kære Ulla

    ReplyDelete
  5. Sikke en herlige billeder og 'fortælling', selvom det er en ommer med den lille djævlehue.

    God weekend, kære du ;-)

    ReplyDelete
  6. Vilka fina bilder, kanske man får så något målat framöver?!

    Ha en riktigt skön helg!

    Anna

    ReplyDelete
  7. Tak for dejlige indtryk fra din Fredag.
    Smiler lidt ved djævlehue, har også prøvet det :-)

    ReplyDelete
  8. Dejlige fredagsbilleder. Elsker hyacinter.

    Uha - burde også strikke huer til red barnet. Måske jeg kan nå det endnu........

    ReplyDelete
  9. Your Friday sounds every bit as nice as mine, Juliane. :)) Polka dot fabric is always fabulous. ;))

    I love sitting in the kitchen with people doing different things around me. It' so cozy...

    Lots of warm greetings to you too...on a sunny Saturday.

    Ulla :))

    ............

    Dear Nina,

    Here in Denmark we always have Hyacinths for Christmas. Actually it's the only time that they can be bought in the shops, if one doesn't use them for planting in the garden at summertime.

    Making cookies definitely sounds nice. I have planned to bake a lot this year too. (Last year I didn't get to do it, because I all of a sudden had to go get an operation in my back.)

    Your Friday glimpse sounds lovely. :))

    A wonderful weekend to you as well and a big hug,
    Ulla :))

    ............

    Hej Susan!

    Hvor er jeg glad for at du har prøvet det samme! Jeg var sikker på, at jeg var det eneste fjummermikkel, når det kom til at sy Djævlehuer sammen. ;))

    Tak for det gode råd - det vil jeg helt sikkert prøve med den stribede. :))

    Rigtig god weekend til dig også,
    Ulla :))

    .................

    Kære Wenche!

    Ja, man bliver helt glad af alle de farver...og ideerne må så komme når farverne rammer papir og lærred.

    At male med børn er også noget af det bedste jeg ved. Emil satte sig ved bordet sammen med mig og lavede det fedeste maleri - af Christian og mig. Det blev utrolig flot. :))

    Hvor lyder det smukt med hyacinthglas i alle mulige farver. Jeg elsker også de glas.

    Hav en dejlig weekend :))

    .............

    Kære Jeannette Mariae!

    Ind imellem kan jeg godt lide at sidde ganske stille og observere hverdagen omkring mig. Faktisk elsker jeg at betragte min familie.
    Men i går blev øjebliksbilledet mest af mine egne sysler. ;))

    Den lille blå hue er allerede væk selvom det ikke var med min gode vilje. Men den kunne ikke reddes. :(
    Så er det godt at det ikke var en sweater med masser af masker på hver omgang der gik itu. ;))

    Rigtig god weekend...

    ..........

    1000 tak, Anna. :))
    Uha, om i får malede ting at se ved jeg ikke. ;))
    Det er langt sværere for mig at vise malede billeder frem end noget jeg har syet eller strikket. Hvorfor ved jeg egentlig ikke. Måske er det bare mig som er pjattet. ;))

    Du må også have en rigtig dejlig weekend, Anna. :))

    ..............

    Det var bestemt så lidt, Losarinas mor :)) Jeg er bare glad for at du kigger med. :))

    Ja, den Djævlehue drev mig til vanvid! Og jeg synes endda jeg var SÅ forsigtig med at pille den op. ;))

    Rigtig god weekend...

    ................

    Jeg elsker altså også de blomster, Gitte. Jeg bliver altid i julestemning når de begynder at dufte i stuen. :))

    Du skal ikke få stress over de små huer. De modtager dem helt frem til april 2010, så der er masser af tid endnu. :))

    En rigtig hyggelig lørdag aften - og søndag med - til jer alle fire. :))

    ReplyDelete
  10. Hyacint glassene dine er nydelige. Passer perfekt på det runde zinkbrettet! Julestemning :-)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.