Sunday, August 19, 2012

Med en anelse mønster...



Forleden ankom det smukke garn jeg havde bestilt hos Garnudsalg. Og endnu en gang blev jeg ikke skuffet, men derimod yderst begejstret. Blandingen af silke, bomuld og hør i natur har jeg tænkt at bruge til dette smukke Savannah tæppe designet af Rosanna. Et tæppe som absolut fortjener at blive strikket i det skønne garn - jeg er overbevist om at mønsteret i det fjerlette design vil træde frem på fineste vis.

For at det ikke skal løgn har jeg begivet mig ud i endnu et strikke projekt. (Gad vide om jeg nogensinde kommer i gang med at sy igen??)

Jeg har længe været vild med pige cardigans strikket i klassisk retro stil, med en enkelt lodret række hulmønster på hver side langs rækken af knapper og knaphuller. Jeg ville rigtig gerne have strikket Yuna af Cécile Levesque, men kunne ikke vente vente til mønsteret bliver udgivet her i august. Så det blev Frank & Mathilda designet af Inge Sandholt.


Den skal nok også blive okay. Den grå farve vil egne sig fint til den lille Agnes...


.............

 beautiful yarn which I had ordered at Garnudsalg.dk. And once again I didn't get dissappointed, but on the other hand very delighted. The mix in silk, cotton and linen I intend to use on this lovely Savannah blanket designed by Rosanna. A blanket which absolutely deserves to be knitted in the gorgeous yarn - I'm convinced that the pattern in the feathery design will stand out in the most fine way.

And now I have - again, again - started yet another knitting project. (I wonder if I will ever get to sew again?)

For a long time I have been very fond of girly cardigans, knitted in the classic retro style with a vertical line of simpel lace pattern along the lines of buttons and button holes. I would have loved to make Yuna by Cécile Levesque, but didn't have the patience to wait for it to be publiced at the end of August. So I chose Frank & Mathilda by Inge Sandholt.

I'm sure that it will be okay as well. The grey colour will be fine for the little Agnes...



6 comments:

  1. Smukke garner og smukke projekter du har gang i. Det tæppe kan da kun blive både smukt og yderst anvendeligt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak, Miri. :)) Jeg forelsker mig også - alt for - ofte i de smukke fibre fra Garnudsalg. De kan altså bare noget ganske særligt ifht. farvespil og kvalitet.

      Jeg er så spændt på at se, om jeg kan finde ud af Rosannas smukke tæppe. Jeg har aldrig prøvet at strikke noget udelukkende i mønster. Men jeg ser frem til udfordringen. :))

      Delete
  2. Hvor er det da også lækkert det garn. Jeg har ikke prøvet Wellers hør endnu, men det står på ønskesedlen :-) I det hele taget er alt hans garn bare een stor fristelse hihi.

    Glæder mig til at se tæppet når det er blevet færdigt
    mvh Henriette :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er også vild med garnet, Henriette. :)) I den lille Nova kjole var striberne i hør og silke fra Garnudsalg, og det var skønt at strikke i. Hør er bare en yndling - både i garn og specielt i stof.

      Og jeg er fuldstændig enig i at Garnudsalgs garn er fristende i dén grad. Det er også så fint at der er mange forskellige slags, og at udvalget varierer sådan. Plus at det er en fornøjelse at læse den lille forklaring som Kenneth skriver til hver type garn.

      Jeg skal nok vise frem når jeg engang bliver færdig, men det kommer til at tage tid er jeg overbevist om. Også selvom det er et baby tæppe. ;))

      Mvh
      Ulla

      Delete
  3. Jeg er også superglad for garnudsalg.dk, og hvis der var flere timer i døgnet, ville jeg købe MEGET mere garn dér. Bla. er jeg faldet for den stribede cardigan du har strikket til din store datter - dén er så skøn!

    Jeg GLÆDER mig over, at du vil lave Savannah-tæppet og det bliver så spændende at se dit resultat :O)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Der er bare for meget man har lyst til at lave, Rosanna - sådan har jeg det også. ;)) Jeg elsker den garn shop. Det er nemt og man er altid sikret en god kvalitet. Og farverne...åh, de er flotte!

      Dit Savannah tæppe VIL jeg bare strikke. Det er så helt utrolig fint og nu håber jeg at jeg har fundet det rette garn. Så mangler jeg bare at finde det rette barn som aftager (læs: barnebarn). ;)) Heldigvis tror jeg, at jeg har MEGET god tid til at strikke det færdigt. :))

      Delete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.